Всичко, което предписваше старият закон (Мойсеевият закон), беше символично, обредно и сянковидно. Затова Мойсеевият закон смяташе и проказата за греховна, нечиста и отвратителна, и наричаше нечисти прокажените, тези, които страдаха от гонорея, и изобщо всички, които ги докосваха. „И свещеникът ще види здравата кожа и ще го обяви за нечист, защото това е проказа.“(Лев. 13:15) Също така и онези, които докосваха всяко мъртво тяло „Който докосне мъртвец, ще бъде нечист седем дни.“ (Числа 19:11). Това подсказваше по загадъчен и неясен начин нечистотата на онези, които съгрешават пред Бога, както и на онези, които общуват с тях или се сдружават с тях.
Чрез отвращението към прокажените Мойсеевият закон загатваше за отвръщането от лукавите и коварни хора, от гневливите и злопаметните. Защото, както проказата прави кожата на
Към статията →