Проповедта на планината, евангелието от Матей и редица откъси от другите евангелия показват, че Иисус се позовава на Мойсеевия закон и неговите заповеди и поправя неговите погрешни тълкувания от страна на книжниците и фарисеите. Така например в Евангелието на Матей (Мат. 8:4), след като излекува прокажения човек (Мат. 8:2), Иисус го съветва да принесе дар на свещеника, за да може той да удостовери, както предвижда Мойсеевият закон, че е излекуван от болестта си. С този съвет Христос показва, че уважава Закона и го спазва, доколкото той не противоречи на собственото Му по-висше учение.[1] Същата случка припомня и евангелист Марк (Марк 11:43). Доста често в евангелията срещаме реакцията на фарисеите срещу чудодейните изцеления на Христос, когато те са извършени в съботния ден - ден, установен от Закона като почивен, т.е.
Към статията →