Разказът на евангелист Йоан продължава с апостол Петър и с неговото отричане. Синоптиците изобразяват и трите отричания на Петър като случили се без прекъсване (само евангелист Лука съобщава, че между второто и третото отричане е минал около час – Лука 22:59), но Йоан казва, че първото се е случило веднага след като апостол Петър влязъл в двора на първосвещеника, а второто и третото – след края на разпита при Ана, когато Христос бил отведен при Кайафа.

„другият ученик“. Заедно с Петър влязъл и друг ученик, като според обяснението на отците и учителите на Църквата (Йоан Златоуст, Теодорит, Кирил Александрийски, Ефрем) това бил самият Йоан, който обикновено избягва да се назовава по име. Според Цан, тук се има предвид апостол Яков, брат на Йоан, но доказателствата, които привежда, не са убедителни. Според него изразът ἄλλος (другият) стои без член (тоест, „друг ученик“) и следователно не може да обозначава самия Йоан, който го използва с член за себе си (Йоан 20:2). Но срещу това доказателство можем да посочим много от най-старите ръкописи, в които думата е поставена с член.

„другият ученик“.