Образът Божий не е отпечатан в златото, а се отразява в хората. Монетата на кесаря е злато,
а Божията – човекът. Кесарят е разпознаваем чрез своите монети, а Бог се разпознава чрез човека. И тъй, отдавайте кесарю имуществото си, но оставете на Бога невинността на съвестта си, където човек съзерцава Бога.

Образът на кесаря е създаден от ръката на майстор, и тя е оставила надпис, който може да изчезне. Но Божият образ в човека е изписан с Божествената ръка чрез десет живи изречения. Кои са те? Пет телесни и пет духовни, чрез които виждаме и разбираме какво е полезно за човека като образ Божий.

И тъй, нека винаги връщаме на Бога Неговия образ незапетнен – не изпълнен с надменна гордост, не развален от злобата на гнева, не подпален от пламъците на алчността, не отдаден на съблазните на чревоугодието, не заразен от двуличието на лицемерието, не опетнен от мерзостта на разкоша, не страдащ от лекомислието на самонадеяността, не подвластен на безумието на пиянството, не отхвърлен поради раздор в любовта между ближните,
не поразен от язвата на клеветата, не въвлечен в празнословие.

Напротив, нека го върнем чист – чрез любовта, несъмнен – чрез вярата и надеждата, укрепнал – чрез добродетелното търпение, мирен – чрез смирението, прекрасен – чрез целомъдрието, трезвен – чрез въздържанието, щастлив – чрез безметежието, щедър – чрез гостоприемството.

С такива надписи Бог е украсил Своите монети, не с удари на чук и наковалня, а със Своето първоначално воление. Кесарят изисква своя образ върху всяка монета, а Бог избра човека, когото Сам сътвори, за да отразява Неговата слава.

PG 56:867-68