Понеже вие, по Божията щедрост, вече сте влезли в дома на сватбения пир, тоест в светата Църква, бъдете внимателни, братя, да не би Царят, като дойде, да открие недостатък в одеждите на душата ви. С голям трепет в сърцето трябва да разсъждаваме над това, което следва: “Царят, като влезе да види насядалите, забеляза там човек, който не беше облечен в сватбена дреха”.

Възлюбени братя! Какво, според вас, означава тази сватбена дреха? Ако кажем, че това е кръщението или вярата, то кой би могъл да влезе вътре без кръщение и без вяра? Човек, който още не е повярвал, се намира извън пира. Какво тогава трябва да разбираме под сватбена дреха, ако не любовта?

Човек може да дойде на сватбения пир, но ако няма сватбена дреха, това значи, че докато пребивава в светата Църква, няма любов – дори и да има вяра. Правилно е да кажем, че сватбената дреха е любов, защото именно любовта имаше нашият Творец, когато дойде на сватбения пир, за да се съедини със Своята Църква.

И само любовта на Бога направи възможно това, че Неговият Единороден Син се съедини със сърцата на Своите избрани. Йоан казва: „Защото Бог толкова възлюби света, че даде Своя Единороден Син, за да не погине ни един, който вярва в Него, но да има вечен живот“ (Йоан 3:16).

40 беседи върху Евангелието