Седейки върху ослица и младото ѝ осле, Той влезе в храма и с това обедини езичниците с юдеите. Но, пророчески знаейки, че юдеите, поради своята поквареност, ще говорят против влизането на Христос в храма, Той предсказа, че чрез този знак юдеите ще разпознаят своя Цар: “Ето, твоят Цар идва при тебе, праведен и спасяващ, кротък, възседнал ослица и младо осле, син на подяремна.“ (Зах. 9:9)
Изразът „ето“ е указание – знак за насочване на вниманието. Тоест не просто гледайте своя Цар, но размишлявайте за всичко с духовен разум. Осмисляйте делата на Неговите добродетели, а не само външните им проявления.
Защото ако разглеждате само външното, по силата на човешката природа ще останете разочаровани. Но ако гледате на Неговите дела, тогава ще бъдете спасени чрез Божията сила.
А ето, пророкът, живял много преди това, с духовното си зрение видя Онзи, Който още не беше роден, и изрече „ето“, за да покаже, че Този, за Когото говореше, съществуваше още преди да се роди. Затова вие, юдеи, когато Го виждате в храма, не бъдете надменни спрямо Него, не казвайте: „Кажи ни, с каква власт вършиш това?“ „Кой Ти даде тази власт?“ (Лука 20:2) А напротив: „Ето, твоят Цар идва при тебе, праведен и спасяващ, кротък.“
Не размишлявайте с каква власт Той върши тези неща, а разгледайте дали може да ги върши. Вярвайте и не Го изпитвайте. „Ето, твоят Цар идва при тебе, праведен и спасяващ, кротък.“
Не казвайте: „Нямаме друг цар, освен кесаря.“ (Йоан 19:15), а по-скоро: „Ето, твоят Цар идва при тебе, праведен и спасяващ, кротък, възседнал ослица и младо осле, син на подяремна.“
Ако разбираш, Той идва при тебе. Ако не разбираш, Той идва против тебе.