Знаейки това двойствено отношение на Павел към закона, Яков и презвитерите му предлагат отново да увери народа, че уважава закона, като извърши върху себе си обряда „очистване“ с установените за случая обичаи, което Павел изпълнява с готовност и съвсем не в разрез с убежденията си.
“у нас има” – сред нас, сред еврейските християни.
“са си дали оброк”. От това, което следва (бръснене на главата), става ясно, че става дума за доброволен обет на назорейство (Числ. 6:1 и сл.; Деян. 18:18). Обикновено той се давал за срок от 30 дни, но можел да бъде намален и на седем дни. Същността на обета е била въздържание от вино и всичко, приготвено от грозде; външният израз е бил да не се подстригва косата до края на дните на обета. Всичко това не противоречало на християнския дух и християнския живот, движени от вяра в Иисус Христос.