“след заминаването ми”. Изглежда, че пребиваването на апостола сред християните в Мала Азия е било пречка за вълците да нахлуят сред стадото, че те не са смеели да го нападнат, докато Павел е бил тук. Сега апостолът предсказва „двойно бедствие: и него няма да го има, и други ще нападнат…“. (св. Йоан Златоуст).
“люти вълци, които няма да щадят стадото”. „Той каза не просто „вълци“, но добави и „люти“, желаейки да покаже тяхната сила и свирепост. Добавя и онова, което ще бъде най-тежкото, а именно, че тези вълци ще се надигнат измежду тях: “Особено трудно е, когато има междуособни борби” (св. Йоан Златоуст). Под люти вълци тук се имат предвид лъжеучители, чието лъжеучение е по-лошо от всяко външно преследване, те ще ограбят Божието стадо, развращавайки и унищожавайки не телата, а самите души на вярващите.
Няма никакво съмнение, че боговдъхновения взор на апостола е можел да проникне в бъдещето, без да има никакви индикации или признаци за това в настоящето. Възможно е обаче самото настояще вече да е носело знаци за тревожно бъдеще, което може би все още е било скрито за други, по-малко проницателни хора, но не е било скрито за Павел. Още тогава той е бил в състояние да разпознае незабелязаните от другите семена, от които след време е щял да израснат опасни плодове. Ефес е един от централните пунктове в Мала Азия, където се срещат най-важните религиозни и философски системи на Изтока и Запада. Ето защо появата на лъжеучители е била най-естествено очаквана тук, особено като се има предвид, че апостолът е трябвало само три години по-късно да пише срещу появилите се вълци в Колоса, а след това и в Ефес (в посланието до Тимотей). Следите от появата на лъжеучители в Ефес в близко до това време се потвърждават и от апокалиптичните писма на Йоан Богослов, от посланието на Юда и първото послание на Йоан Богослов. Очевидно е, че предсказанието на ап. Павел се изпълнило точно.