Този текст е неясен, както и описаното събитие. Преди всичко не е ясно за кого се отнася израза “острига главата си”, тъй като освен за Павел в този откъс се говори и за Акила, чието име, видимо неслучайно е поставено в гръцкия текст след името на жена му (Прискила и Акила), в непосредствена близост до описаното действие. Какъвто и да е случаят, както Павел, така и Акила биха могли да изпълнят над себе си еврейския обряд, без това да бъде изкушение за вярващите и да противорени на убежденията им. Освен това е известно, че Павел участва в извършването на подобен обряд в Йерусалим по съвет на по-старшите апостоли (Деян. 21:1 и сл. Деян. 16:3).
Що се отнася до значението на самия акт “остригване на главата заради обет”, вероятно става дума за християнизирано изпълнение на старозаветния закон за обет за назорейство. (Числ. 6:1 и сл.). Според този закон онзи, който е дал обет за назорейство пред Бога за определен период от време, не е трябвало, наред с другото, да подстригва косата на главата си; тя е трябвало да бъде обръсната само или при изтичане на срока на обета, или в случай на „оскверняване“ на обета (предвидено в закона), и тогава самият обет трябвало да започне отново. Тъй като всички тези церемонии са били свързани с принасянето на жертви и следователно са можели да се извършват само в храма, изключение от което едва ли е било позволено за живеещите в диаспора и пътуващите, отрязването на косата, споменато от дееписателя, вероятно е означавало прекратяване на някакъв частен обет, за който апостолът използва установения от закона символ.
“В Кенхрея” – това е пристанище, източно от Коринт, откъдето Павел и спътниците му отплавали за Сирия.