Апостолите били публично опозорени и Павел сега публично иска своето освобождаване и оневиняване, не от честолюбие или каприз, а заради най-очевидното възстановяване на своята невинност. Ако те бяха освободени тайно от затвора, не всички щели да разберат, че са излезли с възстановена чест, и мнозина вероятно щели да изтълкуват заминаването им дори като бягство или нещо друго унизително.

Според Римските закони (Lex Valeria и Lex Porsiä Liv. 10, 9, 8)  римското гражданство освобождавало притежаващите го от телесни наказания. Разправата на воеводите с апостолите в дадения случай е била още по-престъпна, че е станала без всякакъв съд и разследване. И все пак апостол Павел, без да заплашва нарушителите с наказание по закона, се ограничава с искането нанесеното им безчестие да бъде публично снето.

Как апостолите са придобили правата на римски граждани? От това, което следва (Деян. 22:25-28), става ясно, че Павел или се е родил с тези права, получени от някой от предците му, или чрез особени заслуги, или чрез покупка, което също е било възможно. По отношение на Сила вероятно важи същото.