При сътворението на прамайката Ева Бог взе одушевената страна на Адам и я завърши като жена. Затова не вдъхна в нея дихание на живот, както направи с Адам, а частта, която взе от неговата плът, завърши в тяло на жена. Начатъкът на духа, който тя получи заедно с одушевената плът, Бог усъвършенства като жива душа, създавайки с двете заедно друг човек.
По същия начин Творецът и Създател Бог взе от Света Мария одушевена плът като квас, малка наченка от нашата природа – т.е. от душата и тялото заедно – и я съедини със Своята непостижима и необятна Божественост. По-точно, Той съедини цялата ипостас на Своята Божественост с нашата природа, съединявайки ги, без да ги смеси, и направи тази плът свят храм. Така Творецът на Адам стана непроменимо и неизменно съвършен Човек.
Както Бог създаде жената от реброто на Адам, така, заемайки плът от дъщерята на Адам – приснодевата и Богородица Мария, Той я прие без семе и се роди по същия начин, както беше сътворен първият човек. Така, както Адам чрез грехопадението стана начатък на нашето раждане в тлението и смъртта, така и Христос, нашият Бог, с изпълнението на всяка правда стана начало на нашето възраждане в нетлението и безсмъртието.
Нравствени слова, слово 1