Нали е казано, че този човек е роден сляп? Как би могъл тогава някой да каже за него, че е ослепял заради своите грехове? Но това е невъзможно. Как би могъл някой да съгреши, преди изобщо да съществува? Но, казват, страданието е настъпило заради греховете на родителите му. Но и това е също толкова абсурдно – други, които са съгрешили, да прехвърлят отговорността върху него.

Затова и Господ казва: „Нито този е съгрешил, че да се роди сляп (защото това изобщо е невъзможно), нито заради греховете на родителите му той се е родил сляп; това би било недостойно за Божията справедливост и човеколюбие.

Словото, казано заради слепия, важи за всички, които излизат от утробата с някакво страдание. Никой от тези, които са увредени, не е бил наказан нито заради греховете на родителите си, още по-малко заради своите собствени. Как би могъл някой да съгреши, преди още да има участие в съществуването?

Такива страдания се случват на родените поради някакви неизказани и свръхестествени причини, които единствено Творецът знае.

Коментар върху Евангелието от Йоан, фрагмент 61