„Месия, наричан Христос“. Самарянката не се осмелила да прави на Христос каквито и да било възражения относно Неговото учение за предимуществата на юдейския народ и за новото поклонение на Бога: тя вижда в Него пророк. Но в същото време се страхувала и да признае това, което ѝ говори неизвестният пророк. Тя не е в състояние да разбере тия най-трудни въпроси на религията, макар и да се е обръщала по-рано за разрешаване на един от тях към Христос. Само Месия, казва тя, ще ни обясни всичко.

Изразът „наричан Христос“ принадлежи не на самарянката, а на евангелиста, който го е добавил за своите читатели гърци.

Как самаряните тогава са си представяли Месия, не може да се каже достоверно. Можем обаче да приемем с голяма вероятност, че самаряните не са могли да не усвоят някои от юдейските представи за Месията. Те са Го наричали „Тахеб“, т. е. възстановител, и са казвали, че той ще възстанови скинията на събранието с всичките ѝ съдове и ще разясни съкровеното значение на закона на Мойсей. Тахеб ще се изяви, обаче, не само като учител, но и като цар, комуто ще се подчини Израил и всички народи на земята.