„живот вечен“. Христос също ще бъде издигнат отначало на кръста, а след това на небето (изразът ὑψωθῆναι = „да се издигне“ има тук двойствен смисъл), та  всеки, който вярва, да има в Него вечен живот.

„който вярва в Него“ е неточен превод, защото изразът ἐν αὐτῷ, “в Него”, не може да бъде поставен в зависимост от глагола πιστεύειν; прочитът εἰς αὐτόν се смята за по-рядко застъпен.

Но макар да има сходство между медната змия и Христос, съществува и важно различие. Първо, спасителното действие на първото се простирало само над един народ, а спасителното действие на Втория ще се простира над цялото човечество: всеки ще може да се спаси благодарение на Христос. Второ, змията е давала спасение само от временна смърт и то само в един случай, а Христос дарява веченживот, т. е. вярващият в Христос ще влезе в Царството Божие.

Трябва да отбележим, че всички отци и учители на Църквата въз основа на тези думи на Христос разглеждат медната змия катопървообраз на Месия, и този възглед има достатъчни основания.