Юдеите изисквали от Христос чудо, за да докаже, че има право да действа като упълномощен пратеник на Яхве, и Христос проявил готовност да им даде такова чудо или знамение. Но на отговора Си Христос дава малко загадъчна форма, тъй че словото Му останало неразбрано не само от юдеите, но дори и от учениците (стих 22). Като казва „разрушете тоя храм” Христос сякаш имал предвид именно юдейския храм, което сочи и добавката „тоя” (τοῦτον). Ако, казвайки тези думи, Христос беше посочил Своето тяло, то в такъв случай не би възникнало никакво недоразумение: всички биха разбрали, че Христос предсказва Своята насилствена смърт. По този начин, под „храм” (ό ναός противоположно на думата το ίερόν, която означава всички помещения на храма и самия двор, срв. Иоан 2:14 – 15) би могло да се разбира преди всичко храмът, който е бил видим за всички. Но от друга страна, юдеите не са могли да не виждат, че не могат да се ограничат с такова разбиране на думите на Христос. Нали Христос им казал, че именно те ще разрушат храма, а те, разбира се, не могли и да си представят да вдигнат ръка срещу националната си светиня. И после, Христос веднага представя Себе Си като възстановител на този разрушаван от юдеите храм, очевидно вървящ против волята на самите разрушители юдеи. Тук пак се получавало някакво недоразумение!

Но все пак, ако юдеите и Христовите ученици се бяха отнесли по-внимателно към думите на Христос, може би щяха да ги разберат въпреки цялата им привидна загадъчност. Най-малкото щяха да попитат какво е искал да им каже Христос с това очевидно образно изказване; но те преднамерено се спират само на простия буквален смисъл на Неговите думи, като се стараят да покажат цялата им неоснователност. А междувременно, както било обяснено на учениците на Христос след Неговото възкресение, Христос действително е говорел за храма в двоен смисъл: и за този каменен храм на Ирод, и за Своето тяло, което е представлявало също храм Божи. „Вие – като че е казвал Христос на юдеите – ще разрушите своя храм чрез това, че ще разрушите храма на Моето тяло. Като Ме убиете като свой противник, ще си навлечете Божия съд и Бог ще предаде на разрушаване от враговете вашия храм. А заедно с разрушаването на храма трябва да престане и богослужението и да завърши съществуването си вашата църква (юдейската религия с храма й, б.р.). Но Аз ще въздигна Своето тяло след три дни, а едновременно с това ще създам и нов храм, също както и ново богослужение, което няма да бъде ограничено от онези граници, в които е съществувало преди”.