И благослови ги Бог, като им рече: плодете се и множете се, пълнете земята и обладайте я и господарувайте над морските риби (и над зверовете), над небесните птици (и над всякакъв добитък, над цялата земя) и над всякакви животни, които пълзят по земята.
Проф. А. П. Лопухин
Силата на творческото благословение, веднъж вече дарена на по-нисшите животни, се отнасяше само до тяхното размножаване; на човека обаче се дарява не само способността да се размножава на земята, но и правото да владее над нея. Това последно е следствие от високото положение, което човекът, като образ Божи на земята, е трябвало да заеме в света.
Ето думите на псалмопевеца, които повтаря и апостолът, за Твореца: „Със слава и чест си го увенчал; поставил си го владетел над делата на Твоите ръце; всичко си подчинил под нозете му: овце и волове, и всички полски зверове, птиците небесни и морските риби, всичко, което преминава по морските пътища“ (Пс. 8:6–9; Евр. 2:7–9).
Това е едно от най-силните изразявания на мисълта за величието и красотата на първосъздадения Адам (т.е. човека), който бе възстановен в своето първоначално достойнство, изгубено чрез грехопадението, чрез втория Адам, нашия Господ Иисус Христос (Евр. 2:9–10).
Самото господство на човека над природата трябва да се разбира както в смисъл на използването от човека за негова полза на различните природни сили и богатства, така и в смисъл на прякото служение на човека на различните видове животни, които тук са изброени само по реда на тяхното последователно възникване и според най-общите им групи.
Тази мисъл е прекрасно изразена в следните вдъхновени думи на св. Йоан Златоуст: „Колко велико е достойнството на душата! Чрез нейната сила се строят градове, преплуват се морета, обработват се ниви, откриват се безброй изкуства, укротяват се диви зверове! Но най-важното – душата познава Бога, Който я е сътворил, и различава доброто от злото. Само човекът от цялото видимо творение възнася молитви към Бога, получава откровения, изследва природата на небесните неща и прониква дори в божествените тайни! За него съществува земята, слънцето и звездите, за него са сътворени небесата, за него са били изпратени апостоли и пророци, и дори самите Ангели; за неговото спасение, накрая, Отец изпрати и Своя Единороден Син!“